لامپ های ال ای دی به طور کلی شامل بدنه، درایور، حباب، چیپ ست و سرپیچ لامپ می باشد..

حباب لامپ ال ای دی از جنس پلاستیک نسوز بوده و قابلیت انتقال و پراکنده کردن نور را دارد.

بدنه لامپ خود شامل قسمت آلومینیومی داخلی و روکش پلاستیکی که از جنس PBT می باشد. هدف اصلی بدنه انتقال حرارت تولید شده از چیپ های SMD به بیرون می باشد.

روکش پلاستیکی PBT نیز به عنوان عایق الکتریکی استفاده می شود تا درصورتیکه بدنه آلومینیومی لامپ به هر دلیل برقدار گردد، از برق گرفتگی جلوگیری بعمل آید. این عایق از نوع پلاستیک با قابلیت انتقال حرارت بوده تا بتواند دمای جذب شده در بدنه آلومینیومی لامپ را گرفته و به محیط بیرون انتقال دهد. دمای لامپ ناشی از دمای چیپ ها و قطعات داخلی مدار درایور می باشد. در لامپهای ال ای دی با کیفیت بالا به منظور انتقال دما و دفع حرارت بیشتر لامپ، بین قطعه پلاستیکی خروجی و قطعه آلومینیومی داخلی بدنه از چسب انتقال حرارت استفاده می شود. در مجموع برای تشخیص لامپ های ال ای دی با کیفیت می توان به این نکته اشاره کرد که هر چه دمای بدنه لامپ ال ای دی بیشتر باشد، لامپ ال ای دی انتقال دمای بهتری داشته و طول عمر لامپ بیشتر خواهد بود.

برد الکتریکی و یا درایور وظیفه انتقال توان و ولتاژ به چیپهای اس ام دی را بر عهده دارد. در واقع چیپ های لامپ های ال ای دی عموماً با ولتاژ DC و با جریان ثابت کار می کنند. لذا به قطعات و مدارهای الکترونیکی نیاز است تا بتوانی برق AC را بهDC  متناسب با چیپ ست مورد استفاده تبدیل کند. درایور یا اصطلاحاً مدار تغذیه در لامپ های ال ای دی عموماً داخل بدنه لامپ قرار می گیرد و شامل IC، فیوز، سلف، دیود، خازنهای الکترولیتی و … می باشد. خروجی مدار درایور یک ولتاژ DC با جریان کنترل شده را برای چیپ ست تولید می کند.

چیپ ست لامپ های ال ای دی متشکل از یک صفحه آلومینیومی می­باشد که روی آن متناسب با توان لامپ تعداد مشخصی چیپ های SMD(دیودهای نورانی) تعبیه شده است. صفحه آلومینیومی به این دلیل استفاده می شود که دمای دیودهای نورانی اس ام دی مونتاژ شده را به بدنه منتقل کند. در واقع چیپ های SMD دمای خود را به صفحه آلومینیومی منتقل کرده و سپس به بدنه آلومینیومی و نهایتاً از طریق قسمت پلاستیکی بدنه، گرما به بیرون منتقل می شود.

جنس سرپیچ معمولاً از آلیاژهای نیکل بوده که در بعضی از لامپ ها از سرپیچ های آهنی استفاده می کنند که به مرور زمان و در محیط های مرطوب، زنگ می زند و موجب کاهش عبور جریان برق شهر و در نهایت افزایش دما در سرپیچ می گردد. لذا یکی دیگر از موارد تشخیص لامپ های ال ای دی با کیفیت، تست جنس سرپیچ لامپ می باشد.

 

 

تهران، خیابان سهروردی شمالی، خیابان میرزای زینالی شرقی، پلاک ۵۴، طبقه سوم، واحد 11

 

7 الی 86022005-021

Template Design:Dima Group