ال ای دی SMD چیست؟

چیپ های SMD  (Surface Mounted Device) از رایج ترین انواع LED در تولید محصولات روشنایی مانند لامپ، پروژکتور، پنل، والواشر و ... می باشد.

تولید کنندگان حوزه الکترونیک و روشنایی به منظور بالا بردن توان و طول عمر ال ای دی ها و همچنین بهبود کیفیت لحیم کاری به استفاده از فناوری SMD روی آوردند. در این روش ال ای دی ها دارای دو یا چند پایه جهت لحیم کاری ساخته شده و روی یک پد مخصوص که معمولاً از جنس مس یا آلیاژ های دیگر فلزی با کیفیت قابلیت انتقال حرارت را دارند لحیم می شوند.

تراشه های SMD در در توان های ۰٫۵ وات تا ۱ وات در بازار موجود هستند. این اعداد بیانگر سایز چیپ ال ای دی است. یک سمت چیپ به قطب مثبت و سمت دیگر آن به قطب منفی متصل است و بین این دو سر سطح تابشی قرار دارد، هرچه این سطح تابشی بزرگتر باشد، چیپ بزرگ تر و به طبع آن نور بیشتری ساطع می کند. البته لازم به ذکر است که میزان نور تولید شده به شرکت سازنده چیپ و کیفیت ساخت آن وابسطه است و به همین دلیل نمی­توان سایز چیپ را به عنوان معیار نوردهی بیشتر در نظر گرفت.

مونتاژ چیپ های SMD با استفاده از فرایند قطبش در قسمت جلوی ماژول LED انجام می‌شود.تراشه های ال ای دی از سه سلول تشکیل شده.است که شامل کریستال نیمه‌هادی می باشد و با عبور جریان التریکی نور تولید می کند. به منظور محافظت از سلول SMD قسمت فوقانی را با یک لایه رزین می پوشانند که در رنگ و سایه های مختلف موجود می باشد.

این تراشه ها در ابعاد و اندازه­ های مختلف با نام های ۲۸۳۵, ۳۵۲۸, ۳۰۲۰, ۳۰۳۰, ۳۵۳۵, ۳۰۱۴, ۴۰۱۴, ۵۰۵۰, ۵۰۶۰, ۵۷۳۰ در بازار عرضه و شناخته می شوند که دو عدد اول عرض و دو عدد بعدی طول تراشه SMD را به میلی متر نشان می دهد. به طور مثال تراشه 2835 نشان می دهد عرض تراشه 2.8 میلیمتر و طول آن 3.5 میلی متر می باشد.

مزایای تکنولوژی SMD 

– کاهش میزان دخالت نیروی انسانی و بالطبع کاهش خطا درتولید،

– کاهش درصد خرابی محصولات،

– افزایش سرعت تولید،

– کاهش مصرف قلع و صرفه جویی در ابعاد مدار چاپی که باعث کاهش آلاینده های زیست محیطی می شود،

– قابلیت عملکرد مناسب،

– کاهش تولید گرما و برق.

 

 

 

تهران، خیابان سهروردی شمالی، خیابان میرزای زینالی شرقی، پلاک ۵۴، طبقه سوم، واحد 11

 

7 الی 86022005-021

Template Design:Dima Group